Fairy Tale Miss Fara: nk kongsi cerita ckitt

Followers

Saturday, 14 April 2012

nk kongsi cerita ckitt


KAZEMI DIPUKUL KERANA INGIN MEMELIHARA AURAT!
DIA TIDAK TAKUT AKAN MANUSIA, DIA HNYA TAKUT PADA ALLAH. TAPI DI MALAYSIA?? tepuk dada tnya iman.

Muslim Inggris iaitu Kazemi, yang merupakan Muslimah yang tinggal di London. Ketika hamba Allah ini dalam perjalan pulang ke rumahnya, Kazemi telah diserang oleh beberapa warga setempat.(sumber2 menyatakan beliau diserang oleh 4orang perempuan)
Penyerang tersebut cuba untuk buang jilbab Kazemi dengan menarik2 jilbab, namun perkara itu tidak dibiarkan, Kazemi cuba untuk melawan, kerna respon yang ditonjolkan kazemi keempat2 penyerang mula bengang dan terus menjatuhkan Kazemi lalu memukul dibahagian muka.
Akibatnya, Kazemi mengalami luka yang cukup serius di sekitar wajahnya. Disebabkan kerjadian itu, Himpunan Mahasiswa Muslim di London mengutuk tindakan tersebut.
Mereka menuduh pemerintah Inggris mempromosikan dan mendukung kelompok anti-Islam. Selain itu, mereka juga meminta pihak atasan mengambil tindakan atas kerjadian yang menimpa Kazemi.

Kerjadian ini bertarikh 11 April 2011 iaitu pada 6 bulan yang lepas. Sengaja timur bangkitkan berita ini, kerna ingin bandingkan hamba Allah ini dengan kita rakyat Malaysia, kebanyakkan rakyat di Malaysia terlalu jahil bab aurat! Walaupun menyambung pelajaran hingga keluar negara, khatam Al-Quran berkali2, hebat bab agama tapi yang mengamalkannya hanya berapa %?
Lihat diluar sana, ramai yang mengenakan tudung tapi berseluar dan baju yang ketat! hingga lelaki yang tidak kuat imannya mejadi gairah lalu berlakulah perkara2 yang tidak diingini seperti rogol, buang anak dll... Bila terkena pandai pula mengutuk lelaki gatal, xde iman, gila sex tapi siapa yang minta kamu berbogel dihadapan mereka yang gilakan sex???

Bagaimana hendak kurangkan kerjadian ini terus berlaku?
Berbaliklah pada Al-Quran dan Sunnah...
“Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.”

(Surah Al-Ahzab:59)

SEBARKAN JIKA KAMU RASA PUNYA TANGGUNGJAWAB SEBAGAI SEORANG ISLAM YANG HARUS MENEGUR SAUDARA/RI YANG MASIH LALAI, JIKA KAMU RASA PERBUATAN TIMUR NI SALAH, ABAIKAN!

No comments:

Post a Comment